dinsdag 21 januari 2014

Onzekerheid deel 2

Behalve de geplande afspraken met mijn vriend, liggen veel andere dingen in mijn week ook vast.

Zo is de maandagavond mijn vriendinnenavond en de woensdagavond mijn voetbalavond.
Dinsdag en vrijdag zijn de dagen dat ik niet met mensen afspreek, maar wel lekker veel studeer.

Eens in de twee weken spreek ik met een vast groepje vriendinnen af. Op maandagavond. Van 18.30u. tot 22u. Met een vast schema voor bij wie we afspreken.
Meestal doen we elke avond hetzelfde: eten, kletsen, afwassen, kletsen. Soms gaan we iets doen, en dan spreken we dat ongeveer 2 weken van tevoren af. Bijvoorbeeld om spelletjes te gaan doen. Of om een drankje te gaan doen in de stad.
Mijn vriendinnen proberen zoveel mogelijk op tijd aan te geven als er iets tussenkomt, want dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Door het op tijd aan te geven, houden ze rekening met mijn verminderde mogelijkheid om me aan te passen aan een nieuwe situatie (onzekerheid!).

Dank!

De Eierdoosmethode zoals eerder besproken, helpt mij tevens om te weten waar ik voor een dag aan toe ben (vandaag ga ik ...) Ik pas een vergelijkbare techniek toe aan het begin van de week zodat ik precies weet wat er die week allemaal gaat gebeuren.
Elke dag zorg ik dat ik lepels (zie: The Spoon Theory) overhoud voor onverwachte situaties.

Mocht mijn vriend op ons twee-jarig jubileum dan ineens met een bos rozen voor de deur staan, dan kan ik daar tenminste wel van genieten!